Na co zwracać uwagę przy przeprowadzce firmy?

Za przeprowadzką firmy mogą stać różne powody – najczęściej jest to chęć zyskania większej przestrzeni dla dużego zespołu oraz chęć optymalizacji kosztów prowadzenia działalności. Niezależnie od tego, dlaczego myślimy o zmianie lokalizacji, warto pamiętać, że przeprowadzka firmy jest dużo bardziej skomplikowana, niż zmiana miejsca zamieszkania. Dlatego całe przedsięwzięcie powinno zostać dokładnie przemyślane dużo wcześniej.

Wybór lokalizacji

Zanim w ogóle pomyślimy o przeprowadzce, powinniśmy znaleźć odpowiednie miejsce na naszą nową siedzibę. Na wartość danej lokalizacji składa się kilka czynników, między innymi:

  • Czas dojazdu – pracownicy powinni móc dość szybko dotrzeć do pracy. Przenoszenie siedziby z centrum miasta do podmiejskiej dzielnicy nie będzie zbyt dobrym pomysłem, jeśli w ten sposób wydłużymy czas potrzebny naszym pracownikom na dojazd
  • Wielkość pomieszczeń – powinna być ona adekwatna nie tylko do naszej obecnej sytuacji, ale również do przyszłych planów rekrutacyjnych. Dlatego koniecznie powinniśmy zaplanować, jak będzie rozwija się nasza firmy w przeciągu najbliższych kilku lat i czy w tym okresie nie będziemy potrzebować większej przestrzeni. Warto również brać pod uwagę rozkład pomieszczeń – przed przeprowadzką sprawdzamy, czy w budynku znajdzie się miejsce na urządzenie Sali konferencyjnej, kuchni, czy pokoju, w którym pracownicy będą mogli chwilę odpocząć w komfortowych warunkach lub w spokoju odebrać telefon.
  • Wyposażenie pomieszczeń – przed przeprowadzką zapoznajmy się dokładnie ze stanem technicznym budynku, do którego chcemy się wprowadzić. Sprawdźmy między innymi stan i jakość oświetlenia, czy budynek jest dobrze ogrzany, czy – jeśli to potrzebne – czy dysponuje klimatyzacją oraz odpowiednią ilością miejsca parkingowych lub stanowisk rowerowych dla naszych pracowników.
  • Sąsiedztwo – efektywna praca wymaga odpowiednich warunków, między innymi ciszy i spokoju. Dlatego warto przed przeprowadzką sprawdzić, czy okolica spełnia te wymagania – przedszkole położone pod oknami naszego biura nie będzie zbyt dobrym sąsiedztwem.

Co zabieramy ze sobą?

Przeprowadzka to bardzo dobry moment, żeby przyjrzeć się stanowi naszego wyposażenia – mówi przedstawiciel firmy Przeprowadzki WrocławJeśli meble i sprzęty biurowe są już stare i niefunkcjonalne, i tak wkrótce będziemy musieli pozbyć się niektórych z nich. Warto taką inspekcję przeprowadzić wcześniej, by zdecydować, które sprzęty zabieramy ze sobą, a które powinny raczej trafić do utylizacji. Podobnie czynimy z dokumentacją firmy. Jeśli od dawna nie porządkowaliśmy naszych papierów, to przeprowadzka jest do tego idealnym pretekstem. Stare, niepotrzebne dokumenty można zniszczyć i nie tracić czasu na ich przenoszenie.